Hell’s Addiction – V1.0

HA 325

Kick ass, no-bullshit Rock n Roll in the style of AC/DC, Guns N' Roses, Skid Row and Motley Crue!
Zo, hier hoef ik niks meer aan toe te voegen en dit zou de kortste recensie ever kunnen zijn, maar enkel met deze zin uit het summiere persbericht zal de lezer geen genoegen nemen, denk ik. Wie is Hell’s Addiction nu weer hoor ik u denken en terecht. Hier in Nederland is het vijftal uit Leicester nog niet bekend, maar dat is een kwestie van tijd. De broertjes Ben (vocals) en Liam Sargent (gitaar), Jason Green (bas) en Luke Morley (drums) maken sinds 2010 de podia in het verenigd koninkrijk onveilig en brachten voor dat Dan Weir (gitaar, backing vocals) er in 2018 bij kwam met “Raise Your Glass” (2013) en “Broken” (2016) al 2 albums uit. Daarna volgden nog enkele singeltjes.
Dan Weir was een welkome aanvulling, niet alleen op gitaar, maar ook met pen en papier. Het gezamenlijke schrijfproces leverde veel nieuw materiaal op dat ooit wel op een album zal verschijnen, maar voorlopig moeten we het als ‘try-out’ met de ( 4 tracks op de EP V1.0 doen.
Free Your Mind is vanaf de eerste tonen een kennismaking die er niet om liegt en je meteen het gevoel geeft dat je hier met een band te maken hebt die van wanten weet. Het daarop volgende Masking The Pain is iets melodieuzer van aard waarin de invloeden van bovengenoemde bands door klinken en bevestigd waarom de band wel eens als een bastaard kind van hen genoemd wordt.
Tijd voor een ballad. If Time Stood Still laat een heel andere band horen. Ingetogen zang en weidse solo’s zullen de romantici onder ons ongetwijfeld weten te raken. De productie van V1.0 werd niet aan een ander uitbesteed – alles werd in eigen beheer opgenomen - en is dik in orde. Dat hoor je vooral op Running Away, een track in een stijl die mij ergens aan Aerosmith doet denken.
Met V1.0 levert Hell’s Addiction een meer dan geslaagd debuut als 5 piece rock band af en alles wijst er op dat deze bundeling van talenten als band wel eens een hele grote kan worden!
Er zijn tenslotte hele volksstammen die van ¨Kick ass, no-bullshit Rock n Roll in the style of AC/DC, Guns N' Roses, Skid Row and Motley Crue!” houden!

HA 625